2010-08-20
 19:58:37

Varför jag valde Jensen?

Det är många vänner och andra människor som har frågat mig varför jag valde jensen gymnasium så nu tänkte jag skriva ett litet inlägg om det så ni får veta hur jag tänkte och tyckte när jag valde mitt gymnasium =)

Var som sagt på gymnasiemässan och sprang runt där och kollade på alla olika sorters gymnasium och kollade olika linjer och skolor. Jag valde mellan linjerna sam.beteende, sam.idrott och design. Kunde även blivit sam.sam om jag inte hade hittat något jag gillade. Så tog lite info om alla skolor som hade dom linjerna jag ville gå på och sedan gick jag egenom dom med mamma när jag kom hem. Så efter jag bestämde mig helt klart för sam.beteende så fanns det runt fem skolor som jag kunde tänka mig att gå i som hade den linjen. Jag fortsatte läsa om och om igen all info om det olika skolorna och jag fastnade först för Värmdö gymnasium.
Sen när jag fick veta att hälften av alla man känner skulle gå där så började jag tveka, kände att jag inte ville gå med samma gammla klasskompisar och alla andra man kände. Kändes inte som en nystart för mig! Så jag och mamma drog på öppet hus på Jensen. Vi lyssnade på infomöte och pratade lite med lärarna på skolan. Efter det hade jag istortsätt gjort mitt viktiga val. Jag kände mig helt såld för skolan när elever på skolan berättade om hur stämmningen var, hur lektionerna gick till och massa annat. Jag tyckte även det var bra med halvdagar för min del. Vill inte bli skoltrött och hoppa av skolan efter några terminer, så halvdagar blev bra! Sen att vi bara läser runt fem ämnen per termin för att inte sitta och stressa med alla ämnen samtidigt. Kan ju sluta dåligt för betygen om man inte hinner med allt! Sen var det ju ett plus att tre av mina fina vänner sökte samma linje också =)

Nu när jag börjat där så storm trivs jag! Jag går med Sara, Isabelle och Judhit som jag kännt tidigare och jag kommit till världens bästa klass. Har redan kommit närmre två andra tjejer i klassen och gillar dom otroligt skarpt också :) Det är en bra stämmning i klassen och alla pratar med alla! Vi är just nu 24 tjejer och 6 killar i klassen, vilket jag tycker är kul. Visst kunde vart fler killar men fler tjejkompisar tackar man inte nej till.
Så jag har helt klart valt rätt gymnasium för min del! Jag stor trivs och är lycklig igen! Thank god!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: