2009-11-09
 19:34:01

NEVER GIVE UP!

Att få dessa blickar, att få uppleva det jag upplever vill ingen och jag menar INGEN uppleva. Att få känna känslan inom mig att bara vilja försvinna får mig att gråta. Att inse vilka falskheter det finns efter en evighets vänskap. Att känna sig utsatt och mobbad är inte det en flicka vill känna. Att försöka förstå varför dessa små flickor som mobbar, är ingen som förstår. Att försöka sätta sig in i dessa flickors liv går inte. Att undra vad dom tänker göra här näst ger en bara rysningar. Att veta att det här inte är början är hemsk. Att försöka förstå varför dessa flickor mår så dåligt själv går inte att tänka på. För dom trycker ner andra så dom ska må dåligt istället för dom själva. Att ens försöka lösa problemen är hopplöst. Att veta att dom inte har ett samvete är tragist. Men att veta att den utsatte kan trycka tillbaka, trycka på dom öma punkterna får en att må bra. Att kunna säga emot och kunna få sätta dom i samma sits hade vart underbart. Men den utsatte vet själv att man inte utsätter någon, utan hjälper den så den får hjälp. Att kunna hjälpa dessa små bortsprungna flickor hade vart äckligt skönt. Men man vet att vissa är inte kapabla till att förtjäna den hjälp människor försöker ge.
Den utsatte skulle ge allt för att få en normal skolgång. Men när kräken kommer och förstör har dom förstört hela skolgången, det går inte att reparera, det går inte att ta tillbaka, det finns inget att ta tillbaka. Man kan inte ångra vad man gjort mot den utsatta, det man gjort är gjort och gå inte att ångra eller ta tillbaka. De ända den utsatte får hoppas på är att mobbaren kommer bli utsatt själv och stå där helt ensam och inte ha någonstans att ta vägen. Den känslan att få se den/dom så kränkta, så hjälplösa, så utsatta hade fått dom att öppna ögonen och se vad dom själva ställt till med. Känslan hade vart enorm men ingen förtjänar att bli utsatt inte ens kräken till mobbare. Man behöver inte tåla varandra men man måste acceptera och respektera andra när människor lär sig det. Då vet dom att ens liv är värt att leva!  
Skrivet av Mig- Caroline Wahlberg Brenden


Anonym

ska inte du ta och skaffa dig ett eget liv och sluta ljuga om att du har det sååå hemskt.Bytskola då om det är så jävla jobbigt!


caroline

Jag har ett eget liv och jag lever det fullt ut! Ljuga? vad ljuger jag om? att skriva en text är inte att ljuga. Slå upp i en uppslags bok vad ordet ljuga betyder!

Haha byta skola? fuck no, never in my fucking life! Jag har jävligt bra betyg så tänker inte sabba dom genom att byta skola. Om du har problem att jag går i den skolan jag gör så skiter jag i det. Lär dig att leva med det! Jag byter inte skola på order, tyvärr du misslyckades där.

och om du nu verkar veta så mycker att jag inte har ett liv och mår såååå dåligt och borde byta skola borde du ju gå i min klass. Och du? du misslyckades totalt jag kan kolla upp ip adresserna så FAIL FAIL FAIL!!!

hahahah



PUBLICERAT: 2009-11-11, 18:13:02 | URL: http://carolinebrenden.blogg.se/
embla

a men vad fan vill denna person?

Kan du tala om exakt vad Caroline ljuger om, exakt! För jag ser inget i texten som hon ljuger om iallefall. Tänker inte anklaga någon än så länge innan jag funnit användaren för ip adressen. Så langa ip adressen gumman så ska jag be Roger kolla upp det extra noga, samt printa ut denna kommentar och text om de är den personen/personerna jag tror det är som söker allt detta framförallt från caroline.

Stå på dig gumman, du är guds finaste ängel.



(psst, skicka ip adressen!!)



PUBLICERAT: 2009-11-11, 18:23:43 | URL: http://givemeall.devote.se
caroline

Jag skickar den till din blogg så kan du ta den!

I do. Ingen kan bryta ner mig!!!!!

Naw gulligt sagt hjärtat.



PUBLICERAT: 2009-11-11, 18:45:36 | URL: http://carolinebrenden.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: