2010-04-17
 12:25:31

En hemlighet ingen vetat om

Det har funnits en stor hemlighet i mitt liv jag aldrig har berättat för någon nästan. Det är ett fåtal personer som vet om det. Men nu kan jag äntligen skriva om det som stoppat mig.

Jag har under ungefär i ett halvår tagit blodprover varje månad för att jag har haft "dåliga värden". Min läkare berättade om vad detta kunde innebära och allt. Det dåliga värdet heter lykosyter och är typ vitablodkroppat (tror jag det hetter). Det har legat på 3,6 tror jag =S medans det ska ligga mellan 5.0 till 13. Vissa ungdomar som tränar hårt och så kan ha lågt värde ett tag men sedan blir det bättre. I mitt fall uttalade sig läkaren att det kunde vara leukemi, dvs blodcancer för er som inte vet. Efter det så har jag tagit runt 6 blod rör varje gång jag tagit blodprov och det har legat lågt hela tiden. Detta har gjort att jag missat skoltid och oroat mig för vad som kommer hända. Allt ifrån att få reda på att jag har det eller att jag kommer dö. Lite konstiga tankar men vad ska man tänka liksom? Iallafall så för någa månader sen så började mitt värde vända och efter det så sa dom att om det sista blodproverna visade att det var över 5.0 så behövde jag inte ta fler. Så gissa vad som hände på min födelsedag? :D Provet var precis på 5.0 så nu behöver jag inte oroa mig längre! Skit skönt att veta att man kan andas lugnt igen. Så min födelsedag var den perfektaste av dom alla!
Ohhh, vad skönt det var att skriva om det. Hehe slippa sitta och hålla det för sig själv.
Det var allt för mig just nu. See you later



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: