2010-08-04
 13:35:54

My life

Hade tänkt ta och berätta lite om mig själv för er nya blogg läsare. Min statestik har gått upp så tänkte att ni nya läsare kunde få ta del av mitt liv.

Jag är en 16årig tjej som heter Caroline. Det har hänt en del saker i mitt liv sen jag föddes.
Jag föddes den 9april 1994 på Flemingsbergs sjukhus. Jag höll på dö?! Rättare sagt så föddes jag med navelsträngen runt halsen och fick inte luft. När jag var 10månader så klättarade jag upp för våran bokhylla och satte mig längst upp och lekte med spritflaskorna som fanns där. När jag började på dagis var jag en riktigt jobbig liten söt tjej som gillade att ställa till det för dagisfröknarna. När det var lunch så tog jag en tugga och sprang runt bordet, jag puttade ner en kille från rutchkanan (stavning?) så han fick sys i pannan, jag och min dåvarande bästa kompis kissade på oss med flit för att retas. Vi sprang runt på dagis gården och vägrade gå in. Vi gömde oss bakom skötbordet så att fröken inte kunde hitta oss. Jag var rätt busig av mig!
När jag började skolan lugnade jag ner mig en aning. Jag jobbade på och fick hoppa över 6års. Sen gick jag 1an två gång! Varför? Jo mina föräldrar ville att jag skulle gå med samma åldersgrupp för mitt bästa så därför gick jag 1an två gånger. Jag bytte skola i halva fyran pga av att jag hade utlänska lärare som gjorde att dom förstörde min svenska, om man ska se det så. Dom kunde inte ren svenska. 
 Jag jobbade upp mina betyg under mina tre sista år i Segeltorps skolan och gick ut med bra poäng! Tack och lov! Under 8an hände det rätt mycket. För mycket saker för att tas upp i bloggen. Tänker inte dra upp gamla saker just nu. Sen sista terminen i 9an blev det rätt bra igen.
Jag har dansat sen jag var fyra år och spelar handboll sen jag var 7 =S? Jag slutade dansa för ca 2år sen pga att jag var tvungen att välja mellan handboll och dansen, vilket jag ångrar! Dansen var min liv och något jag var riktigt duktig på.. Jag behövde inte ens göra audition för att komma in på en av de bättre grupperna. De året jag slutade dansa fick jag två erbjudande att börja tävlings dansa. Jag tackade nej! De ena var från Tony Erving och de andra från något annat ställe. Tackade nej till det eftersom jag hade valt handbollen. Handbollen har jag nu hållt med med i 8a år? Jag älskar det och det är en del av min livs stil. Har vart skadad till och från men nu ska jag nog kunna hålla mig borta från de västa skadorna. Jag får iallafall hoppas. Den största skadan jag fått är i naken. Två kotor flyttade sig och jag har tydligen någon med född skada. Har alltså haft någon spricka i naken? :S
Jag opererade bort min blindtarm när jag var runt 8a år har jag för mig. Så jag har ett hyffsat långt ärr på höger sida om magen. Jag har dragit av mitt fotledband en gång och brutit båtbenet två gånger. Jag har haft ett uttöjt korsband. Ja, jag har vart med om rätt många skador ;).
Den ni kanske inte sätt eller vet så har jag håll i naveln och har haft det runt två år snart. Jag vill och ska tatuera mig. Har precis hittat en text jag vill ha och ska tatuera in den i naken. Jag kommer tauera in en text som betyder något och inte något som inte har någon betydelse. Det tycker jag är fult och väldigt onödigt!

Ja vad mer kan man skriva, nu har ni fått vetat en del om mitt liv :P TTYL♥


zabine

sv: allt är bara bra =) sj då?


Iah

Sv: Tack, och detsamma vad gäller dagen!



PUBLICERAT: 2010-08-04, 15:43:33 | URL: http://mangoolife.blogg.se/
elvira jansson

vad ska det stå på din tatto ? svara gärna i bloggen och inte i detta fält :) kramis



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: